Novice
Domov > Novice > Novo vozilo GVGP-2
Novo vozilo GVGP-2
Avtor: S.M. 28.02.2019

Prostovoljno gasilsko društvo Nova Gorica je društvo III. kategorije. Požarno območje ki ga pokriva zajema 11 krajevnih skupnosti (KS Grgar, KS Grgarske Ravne – Bate, KS Trnovo, KS Kromberk – Loke, KS Osek – Vitovlje, KS Ozeljan, KS Ravnica, KS Rožna Dolina, KS Solkan, KS Šempas, KS Nova Gorica), katerih površina znaša 148 kvadratnih kilometrov, od tega je 7.298 hektarov gozda pretežno v submediteranskem območju. Društvo opravi letno v povprečju okoli 40 intervencij. Več kot tretjina intervencij predstavljajo požari v naravnem okolju. Za gašenje požarov v naravnem okolju je do sedaj imelo društvo na voljo 3 vozila. 2 vozili GVGP-1 ( Ford Ranger, Land Rover ) ter  večje vozilo z oznako GCGP-3 (Renault Kerax ). V mesecu septembru, ko je društvo praznovalo 70. let,  smo v garažo pripeljali novo vozilo z oznako GVGP-2 Mercedes Unimog U 430, katero je bilo v planu nabave Javne Gasilske službe Mestne Občine Nova Gorica že  od leta 2008.

PODVOZJE VOZILA: Pri izbiri podvozja nismo imeli veliko pomislekov, saj ima izbrano vozilo daleč najboljše karakteristike za naše požarno območje, katero je razen v samem mestu pretežno na hribovitem območju. Gre za vozilo Mercedes-Benz Unimog U430 Euro VI z stalnim vse kolesnim pogonom 4x4 moči 220 KW (299 KM) z zaporo sredinskega      (vzdolžnega), sprednjega in zadnjega diferenciala. Menjalnik je popolnoma avtomatiziran z možnostjo ročnega prestavljanja (8 prestav za vožnjo naprej in 6 prestav za vzvratno vožnjo). Za najbolj kritične situacije pa je na željo voznika na uporabo tudi sklopka. Za počasno terensko vožnjo služi dodatni menjalnik (reduktor), ter sistem za samodejno spreminjanje tlaka v pnevmatikah, kateri se upravlja v kabini vozila med vožnjo. Posebnost vozila so tako imenovane portalne preme, ki omogočajo premagovanje visokih ovir. Za pogon gasilske črpalke se uporablja visoko zmogljivi odgon iz menjalnika. Medosna razdalja vozila je 3.150 mm, zunanja širina 2.200 mm, dolžina vozila 5.500 mm brez vitla, z vitlom 6.000 mm, višina vozila 3.100mm. Največja dovoljena masa vozila je 14.000 kg. Dejanska teža končanega vozila z vso vgrajeno opremo znaša 12.000 kg.

Na vozilu je  nameščen hidravlični sistem za upravljanje priključkov s 4 dvosmernimi ventili, 8 hidravličnih izvodov spredaj in 2 izvoda zadaj . Montiran pa je tudi neodvisen hidravlični sistem za pogon trajnih porabnikov s priključki zadaj in bočno.

NADGRADNJA VOZILA: Nadgradnja vozila je pritrjena na pomožno jekleno šasijo.  Zaradi torzijskih obremenitev sta pomožna šasija in šasija povezani z elastičnimi elementi. Prostori za opremo so integrirani v rezervoar vode, ki je izdelan iz stekloojačanega poliestra kapacitete 2.500 litrov in se avtomatsko polni na desni strani vozila glede na nivo vode v rezervoarju. Med prostori za opremo je vgrajen rezervoar za penilo volumna 100 litrov, kateri je prav tako narejen iz stekloojačanega poliestra.

Med kabino in nadgradnjo je vgrajena izvlečena stena, katera nam v zaprtem položaju služi za dostop na streho nadgradnje. Na steni so nameščeni: dva 6 kg gasilnika na prah, hidrantni nastavek 2B, ključ za nadzemni in podzemni hidrant, 2  krampa ter gasilska in drvarska sekira.

Za shranjevanje opreme je na strehi montiran zaboj iz aluminijaste pločevine v katerem so: 3 naprtnjače, 3 gasilske metle, 20 l posoda za penilo, 8 tlačnih D cevi, sesalni koš A, vlečna jeklenica ter lopata štiharca. Streha nadgradnje je osvetljena ter prekrita z protizdrsno podlago.

Na strehi nadgradnje je montiran metalec vode POK POKET na katerem je šoba TURBOKADOR 1000 z regulacijo pretoka 300-500-750-1000 l/min pri 7 bar, ki se ročno izvleče s teleskopskim cilindrom do višine 450mm. Vertikalni premik  je od +30 do + 80 stopinj, horizontalni premik pa 360 stopinj.

Na streho je možno pritrditi tudi sesalne A cevi, katere bi uporabili na  intervencijah ob poplavah.

Za shranjevanje opreme sta na vozilu levo in desno dva prostora zaprta z aluminijastimi roletami ter dva manjša prostora pod rezervoarjem vode.

Oprema nameščena v levem prostoru z roleto:

  • Motorna žaga STIHL MS 261 z priborom ter rezervno verigo ·        
  • Zaščitne gozdarske hlače      
  • Kombinirana posoda za gorivo in olje        
  • 6 x tlačne cevi C 15m   
  • 1 x trojak C/DCD         
  • 1 x trojak B/CBC        
  • 2 x spojni ključi D          
  • 2 x spojni ključi ABC         
  • 1 x ročnik D          
  • 2 x turbo ročnik leader quadrafog 400 z pretoki 70-130-230-400l/min       
  • 2 x prehodna spojka B-C        
  • 2 x prehodna spojka C-D
Oprema nameščena v levem spodnjem prostoru pod rezervoarjem: ·        


  • Gasilska reševalna vrv 30m z karabinom v torbici ·        
  • Škripec za delo z vitlom ·        
  • 2 x dvižni trakovi 4t. ·        
  • Žična komanda za upravljanje vitla
Oprema nameščena v desnem prostoru z roleto: ·        


  • 2 x tlačne cevi B  20m ·        
  • 2 x izolirni dihalni aparat ·        
  • 2 x maska za izolirni dihalni aparat
Oprema nameščena v desnem spodnjem prostoru pod rezervoarjem: ·        


  • Kovček z ročnim orodjem ·        
  • Visokotlačne  prehodne spojke  
Na zadnjem delu vozila je vgrajena črpalka Rosenbauer NH 25, katera je gnana preko odgona s pomočjo kardanskih prenosov. Zmogljivost črpalke je 2500l/min pri 10 bar za srednji tlak ter 400l/min pri 40 bar za visoki tlak. Za doziranje penila je na črpalki vgrajen sistem fix-mix, prav tako pa je možno sesanje penila iz zunanjega vira.


Nad črpalko je nameščen hitro napadalni sistem na navijaku dolžine 60m, notranji premer cevi fi 25 opremljen z ročnikom POK Qriquet z pretoki 75-100-150 l/min, levo in desno od črpalke pa sta navijalna bobna z 100m cevi z notranjim premerom fi 16 na katerih je z hitrimi spoji priključen ročnik Leader Quadra fog 150 Hp z nastavljivim pretokom 20-40-100-150 l/min. Vsi navijalni bobni se hidravlično navijajo in odvijajo.


Nad levim in desnim navijakom sta nameščena izpihovalnika  PIRITEC SBO 3.


Za razsvetljavo okolice je na vozilu vgrajen pnevmatski teleskopski steber z led reflektorji 4 X 60W, kateri se upravlja pri črpalki .Višina svetlobnega  stolpa od strehe nadgradnje je 1450mm, od tal pa 3800mm, za dodatno razsvetljavo okolice pa so na bokih nadgradnje vgrajene led luči.


Na sprednji strani vozila je  nameščen  hidravlični vlečni vitel WARN Serie 20XL  z vlečno silo  9.072 kg, katerega je možno odstraniti in na to mesto montirati razne priključke (snežni plug, … ).  Za zaščito pred vejami pa je na kabini in boku nadgradnje montirana cevna zaščita.


Za vožnjo na intervencije je na strehi nameščen svetlobni most. V maski vozila ter na zadnjem zgornjem delu nadgradnje so vgrajene modre bliskavice, pod pokrovom motorja pa zračne sirene. Za vzvratno vožnjo ima vozilo vgrajene dodatne led luči ter vzvratno kamero.             


Oprema v kabini: ·        


  • radijska postaja MOTOROLA DM 4601 z dodatnim zvočnikom in mikrofonom  pri črpalki, ·          
  • triopan, ·        
  • 2 odsevna telovnika, ·        
  • 10 razpiratorjev, ·        
  • torba za prvo pomoč, ·        
  • dve ročni svetilki Survivor led ·        
  • dve ročni radijski postaji Motorola DP 4601
Za stalno pripravljenost vozila v garaži skrbi avtomatski odklopnik ( elektrika –zrak ), preko katerega se ločeno napajajo akumulatorji in električni porabniki v vozilu.


S pridobitvijo tega vozila je PGD Nova Gorica zadostila Merilom za organiziranje in opremljanje gasilskih enot glede na kategorizacijo.